˙٠ Setapak ku melangkah mencari arah tuju,mengutip sisa kekuatan untuk terus hidup di bumi Tuhan yang maha luas ini...
˙٠ Segala coretan melalui mata hati,ku hamparkan di sini....
˙٠ atas dasar perkongsian bersama......
˙٠Moga aku akan menjadi lebih kuat dalam menempuh cubaan dariMu,Ya ALLAH.....





Tuesday, November 29, 2011

angan-angan,



Angan2 nak jadi kaya..
Angan2 nak jadi ternama..
Angan2 nak berjaya..
paling best :: angan2 nk punye tettttttttttttttt (rahsia)...hahaha

tumpuan pemikiran jadi berkumpul disitu,
terarah kesitu hingga lupa pada hakikat umur yang sentiasa berkurang,
hakikat mati pasti mendatang...
Leka berangan2,
terlupa pula realiti kehidupan. T_T
Diri sendiri rasa terpukul...
Mengangan2kn kehidupan dunia yg ntah umur ini cukup atau tak utk mencapainya...
Sudahnya,umur hanya habis disitu,berangan2 berpanjangan..

hishhh...apela yg aku merapu....ish2...

jom sm2 kite muhasabah diri....

Pandangla setiap anggota badan masing2,n telitikanlah bagaimana ia akn hancur..
Lihat pd tangan kita..yg kan melumat dimakan ulat..tiada daya menepis
Lihat pada kaki kita..yg kan mereput tanpa fungsi.. tiada daya lagi berlari
Lihat pada lidah masih basah berbicara..tetap kan hancur membusuk..tiada daya membela
Rasai dada kita..yg berombak n yg berdegup itu akn terhenti..Tiada lagi nafas baru..
Tiada lagi dunia yang diangan2kn..
Pintu taubat sudah ditutup..
Maka apa bekalan yg disedia?
Ada?

Tiada penyebab yang menjadikan makhluk mengadap dunia, kecuali kerana sedikitnya berfikir tentang mati (Imam al-Ghazali)....

Perbanyak ingat mati....(Moga Allah permudahkan, amin)

Tampal kat dinding bilik atau board 'INGAT MATI' besar2....
At least tiap hari 2,3 kali ternampak, 2,3 kali ingat mati....
Dari 2,3 kali yang sedikit itulah aan jadi banyak,insyaAllah.

astaghfirullahal-azim
astaghfirullahal-azim
astaghfirullahal-azim

Allah...aku hny hambaMU yg dhaif....ampuni dosa2ku,redhaila aku....berikan aku kekuatan menempuh jalan mujahadah ini sementara nafasku msh dbri pinjaman dariMU...Allahuakbar ~~



gamba ats ni..ade sorang hamba Allah yg tlh melukiskn utk sy..pndai die cilok pic sy dlm blog..ape2 pn thnks ye...sangat cute,:)...

4 comments:

namik_pasha said...

mcm kenal aje gmabar ini :D

cik mawar said...

msti la knl...bdk plg cute tu kn :P..:D..by da way.thnks hanif sbb lukis gmba ni..verycutelistic :)

namik_pasha said...

saya ke cute?malu la saya :D. hobi masa lapang. tidak pandai sgt buat lukisan utk dakwah ni.

cik mawar said...

sy la yg cute :P..ehehehe...

Post a Comment