˙٠ Setapak ku melangkah mencari arah tuju,mengutip sisa kekuatan untuk terus hidup di bumi Tuhan yang maha luas ini...
˙٠ Segala coretan melalui mata hati,ku hamparkan di sini....
˙٠ atas dasar perkongsian bersama......
˙٠Moga aku akan menjadi lebih kuat dalam menempuh cubaan dariMu,Ya ALLAH.....





Friday, July 2, 2010

ya Allah

Ya Allah,

Dengan nikmatMu ku hidup, dan dengan ketentuanMu ku di pengakhiran,
Dengan kasihMu ku berdiri, dan dengan ketentuanMu ku terduduk,

Ya Rahman,

Ku hulurkan tangan memohon kecemerlangan, dan Engkau izinkan,
Ku hulurkan tangan mengharapkan pasangan solehah, dan Engkau hadirkan,
Ku hulurkan tangan menuntut ruang perniagaan, dan Engkau berikan,

Ya Rahim,

Ku hulurkan tangan memohon segala sesuatu, dan Engkau kurniakan,
Ku hulurkan tangan meminta setiap keperluan, dan Engkau maqbulkan,
Ku hulurkan tangan untuk menerima kurniaanMu dan ku hulurkan tangan untuk menyampaikan kepada yang lain....

Ya Bari',

Kini ya Allah, Engkau Hulurkan KEMATIAN, dan aku hulurkan tangan menerimanya, aku terimanya ya Allah demi pengabdianku padaMu!
Aku redha dan aku pasrah!

0 comments:

Post a Comment