˙٠ Setapak ku melangkah mencari arah tuju,mengutip sisa kekuatan untuk terus hidup di bumi Tuhan yang maha luas ini...
˙٠ Segala coretan melalui mata hati,ku hamparkan di sini....
˙٠ atas dasar perkongsian bersama......
˙٠Moga aku akan menjadi lebih kuat dalam menempuh cubaan dariMu,Ya ALLAH.....





Thursday, June 24, 2010

tatkala ati ini diduga olehmu





















Kadang-kadang hati ini terasa sunyi sepi Kadang-kadang juga jiwa ini terasa kosong tidak berisi

Masa itulah yang telah memunculkan satu rasa

Cinta yang tiba-tiba menyelinap masuk di kamar hati

Rindu juga tiba-tiba menjelma jauh di sudut hati

Semuanya datang bagaikan satu mimpi yang tak pasti

Mengapa??

Ya Rabbana,

Mengapa perasaan ini tiba-tiba hadir

Dikala aku sedang mencari-cari cintaMu

Mengapa rindu ini harus ada

Saat hatiku sedang cuba untuk merindui syahid di jalanMu

Mengapa mesti aku berharap pada cinta yang tak pasti

Sedangkan Kau harapan yang patut aku sandarkan..

Ya Rahim,

Aku sedar siapa diriku ini

Aku hanyalah hambaMu yang hina dengan longgokan dosa

Hari-hariku tidak terlepas dari berbuat dosa

Tatkala hati ini diduga oleh bisikan syaitan durjana

Aku hampir ketandusan iman di dada

Aku hampir hanyut ditelan gelombang nafsu cinta..

Ya Rahman,

Mungkin inilah ujian untukku dariMu

Sebagai kiffarah dosa-dosa yang pernah aku lakukan

Mungkin inilah juga dugaanMu

Terpaksa ku hadapinya dengan bekalan iman yang masih bersisa

Walaupun aku sedar

Jiwa ini terlalu kotor untuk menagih redhaMu..

Ya Ghafur,

Berilah aku kekuatan dan keteguhan iman

Untukku menepis dugaan cinta yang datang ini

Bantulah aku untuk bangkit dan bermujahadah

Melawan mainan perasaan ini

Tiada siapa yang layak membantuku tika ini

Melainkan Engkau,Ya Allah..

Ya Rabbul 'Izzati,

Teguhkanlah hatiku ini dengan kubu keimanan

Untukku serahkan cinta ini hanya padaMu

Untukku salurkan rindu ini hanya buatMu

Untukku sandarkan harapan ini hanya untukMu

Untukku mudah menggapai pohon redhaMu

Agar aku sentiasa mendapat belaian kasih sayang dariMu..

Ya Allah,

Engkau ampunkanlah segala dosa-dosaku

Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun

Aku sedar dosaku menggunung tinggi tidak bertepi

Berkenankah Kau menerima doaku ini

Layakkah aku menerima cinta manusia

Sedangkan cintaMu masih belum kutemui..

Pintaku Ya Allah,

Berilah aku petunjuk dan hidayahMu

Agar aku bertemu dengan cinta yang mencintaiMu

Hadirkanlah seorang putera agama pilihanMu

Untuk bersama denganku menggapai redha dan cintaMu

Jangan biarkan maksiat mencemarkan kesucian yang dibina

Peliharalah hubungan cintaku dengan payung rahmatMu

Agar cinta yang dibina kekal bahagia dan abadi

Di destinasi syurga Firdausi..

amin…

0 comments:

Post a Comment