˙٠ Setapak ku melangkah mencari arah tuju,mengutip sisa kekuatan untuk terus hidup di bumi Tuhan yang maha luas ini...
˙٠ Segala coretan melalui mata hati,ku hamparkan di sini....
˙٠ atas dasar perkongsian bersama......
˙٠Moga aku akan menjadi lebih kuat dalam menempuh cubaan dariMu,Ya ALLAH.....





Saturday, January 29, 2011

assalamualaikum


dalam kehidupan ini tiada yang buruk sebenarnya. Jika kita benar-benar yakin dengan takdir Allah, jika kita benar-benar yakin dengan pertolongan Allah dan jika kita benar-benar yakin dengan janji Allah.

“Ya Allah,

Seringkali aku merasa sunyi dan sedih

Seringkali aku rindu nasihat dan dorongan rakan

Hakikatnya aku lupa

Aku lupa Ya Allah, Engkau sentiasa ada bersama-samaku

Engkaulah rakan yang paling setia rupanya

Engkaulah teman yang tak pernah tinggalkan aku

Ya Rabbana,

Seringkali diri ini merasa sedih

Geram dan tercabar

Atas perkara yang berlaku dalam kehidupan

Rupanya aku terlepas pandang

Engkau sedang mentarbiyah diri hina ini

Subhanallah, betapa agongnya cara Engkau mentarbiyah

Tidak kulihat dengan mata kasar

Namun dapat kulihat setelah kubuka mata hati

Ya Rabbul Izzati,

Ampunkan dosa hambaMu ini

Kerana seringkali aku lupa mengadu padaMu

Saat kutadah tangan berdoa

Betapa terlalu banyak masa berlalu bagitu saja

Entah ada redhaMu entah tidak

Jarang sekali aku fikirkan

Kini baru kusedar

Dunia ini kehidupan pinjaman

Apalah sangat ertinya jika kuterus bersedih

Dengan isi-isi dunia yang sementara sifatnya

Kini langkah baru kuatur kembali

Berbekal keyakinan dalam janji-janjiMu dalam kalamMu

Berbekal tekad dihati aku terus bersabar

Takkan ku hirau lagi

Mulut-mulut bising yang menghina

Takkan kuhirau lagi

Wajah-wajah sinis mereka

Kerana aku yakin

Engkau sentiasa ada membantu

Takkan ku hirau lagi

Hujah-hujah mereka yang menentang

Biar aku seorang

Biar tiada lagi yang menyokong

akhir nafas dan titis darahku

biarlah berakhir atas jalanMu

Kerana tekadku menggapai redhaMu

Kerana tekadku menuju syurgaMu

Semoga kasihMu mengiringi

Semoga cinta padaMu sentiasa melekat dihati insan kerdil ini

Kerana akhir hidupku

Aku kembali jua kepadaMu”

0 comments:

Post a Comment