˙٠ Setapak ku melangkah mencari arah tuju,mengutip sisa kekuatan untuk terus hidup di bumi Tuhan yang maha luas ini...
˙٠ Segala coretan melalui mata hati,ku hamparkan di sini....
˙٠ atas dasar perkongsian bersama......
˙٠Moga aku akan menjadi lebih kuat dalam menempuh cubaan dariMu,Ya ALLAH.....





Sunday, January 30, 2011

Kerana ALLAH…


TrJalIN sebuah ukwh yg trINdAh..
Kerana ALLAH..
TrpAut la kasih syg sesame kite musliMAh…
Kerana ALLAH…
Trikat la RindU di jLn mujahadah…

Duhai shbt..
Ssungguhnye,aku insan biasa…xpna smpurna..
Kdg2 dpt brdiri tegak..kdg2 brlari…kdg2 trjatuh…
Kdg2 aku gembira…kdg2 aku mrh…kdg2 aku sedih…n kdg2 aku KECEWA…
Krn Aku INSAN…seorg INSAN xpna ade kesempurnaan..
Terime la aku apa adanya aku….
Andai aku leka…igtkn la aku..
Andai aku slh…tegurla keslhnku…
Andai aku hmpir jatuh,tarik la daku..
Pimpin n dakap la aku dlm pelukan kasih syg mu..
Bisik la pdku ttg SABAR….TENTANG IMAN….
KERANA…seandainya kau yg berdukacita..
Xkan ku bia kau JATUH n JATUH…
Skiranya jatuh…biarla jatuh di pangkuan ksh sygku…….


Firman Allah s.w.t yang bermaksud :

”Dan jadikanlah dirimu sentiasa berdamping rapat dengan orang-orang yang beribadat kepada Tuhan mereka pada waktu pagi dan petang, yang mengharapkan keredhan Allah semata-mata dan janganlah engkau memalingkan pandanganmu daripada mereka hanya kerana engkau mahukan kesenangan hidup di dunia; dan janganlah engkau mematuhi orang yang Kami ketahui hatinya lalai daripada mengingati dan mematuhi pengajaran Kami di dalam Al-Quran, serta dia menurut hawa nafsunya, dan tingkah lakunya pula adalah melampaui kebenaran,”
(Surah Al-Kahfi ayat 28)

0 comments:

Post a Comment