˙٠ Setapak ku melangkah mencari arah tuju,mengutip sisa kekuatan untuk terus hidup di bumi Tuhan yang maha luas ini...
˙٠ Segala coretan melalui mata hati,ku hamparkan di sini....
˙٠ atas dasar perkongsian bersama......
˙٠Moga aku akan menjadi lebih kuat dalam menempuh cubaan dariMu,Ya ALLAH.....





Friday, June 3, 2011

BILA DIRI DIHINA


DIAM n SABAR

BISMILLAH...

hmm,mmg ssh n payah utk kite lakukn bile diri kite dihina,di umpat,dikeji,dmalukn dkhalayak ramai ke kn,or ape2 la yg xbaik yg kite kne...n kbykn drpd kite lebih ske mnjwb blk sume lontaran kata2 n hinaan tu ( tu la akn jd bile syaitan menguasai diri),.

SEELOKNYA...
berdiam la sejenak,istgfar n sbrkn diri dgn dugaan yg Allah berikn pd
pd kite...
Sbnanya cacian n hinaan yg dilemparkan tu adela RAHMAT drpd ALLAH...nak tau knp??..sbbnye stiap hinaan yg dlontrkn pd kite adela pnghapus dosa2 kite smlm..lbih bruntung lg kite akn dpt pahala prcume...-tp dgn syarat kne la brsbr byk2 dgn ape yg blaku ^_+...

Ade hikmah dsbalik sume yg kite hadapi tu....Allah yg sbnanye nk kite kmbli pdNYA,mengadu pdNYA lantaran sblm ni kite trllu lalai n leka hgga trlupa pdNYA....(Sentiasa bertahajud selalu),hati akn menjadi smakin tenang n bahagia even dikelilingi org yg sntiasa mncari salah kite n org yg xmau memndang wajah kite...

HIKMAH n REZEKI yg melimpah ruah menanti kite disbalik ujian tersebut...Contohnya Allah permudahkan segala urusan kite...Allah pertemukan kita dgn rakan2 yg mulia hatinya,rakan2 yg bleh mmbantu kite menjana ekonomi kite dgn lebih mantap n mcm2 lg la ^_^....


Pendek kata,ape yg berlaku pd kite even buruk pd pandangan manusia,nmun sebaliknya pd pandangan Allah...Fikirkanla bhwa sume yg berlaku adela RAHMAT ALLAH...InsyaAllah hidup kita lebih tenang,bahagia n sangat matang..InsyaAllah.. ~~

nnnnnnnn Ingatla....

Meskipun siapa pun dia, walau sepakar mana individu terbabit didalam bidangnya,maka ingatlah bahawasanya beliau bukanlah maksum.

Meskipun siapa pun dia,sekiranya beliau melakukan kesalahan,maka terimalah kedaifan yang ada padanya.

- manusia mana yg dilahirkan sempurna??...
jawapannya : tiada

"Pangkat dan gelaran" bukanlah lesen untuk menjadi maksum....


n ni lak petikan yg sy amik dr halaqah : Tiada manusia yang sempurna, kerana setiap orang mempunyai kelemahan. Seseorang yang beriman, tentu mempunyai kesalahan dan memiliki sifat buruk yang sukar dihilangkan. Tiada orang Mukmin yang murni atau sempurna.

yg sempurna adalah ALLAH SWT...

daaaaaaaaaaaan

Kite pn bkn malaikat yg stiap detik hatinya hny utk ALLAh... Manusia tu kan makhluk yg sering terlupa..dgn itu,ALLAh yg sgt memahami memberitahu bahawa pentingnya utk saling memperingati...

daaaaaaaan lgnye :: kite xslalu berada di ats...n x selama2nya kite berada di bawah.

daaaaaaaaaan lg :: yg mmberi nasihat,hrus lbih bermujahadah n istiqamah trhdap apa yg meluncur kuar dr bibirnya...Mmnakala yg mendengar nasihat harus berlapang dada n jgn sesekali menyindir nasihat s'sorg...dngarkan ape yg ingin dikatakan n nilaila....

Wallahualam bisawab (◡‿◡✿)

1 comments:

Nuruddin Azri ibn Zulkifli said...

http://nuruddinazrizulkifli.blogspot.com/2011/06/minat-al-quran.html

Post a Comment