˙٠ Setapak ku melangkah mencari arah tuju,mengutip sisa kekuatan untuk terus hidup di bumi Tuhan yang maha luas ini...
˙٠ Segala coretan melalui mata hati,ku hamparkan di sini....
˙٠ atas dasar perkongsian bersama......
˙٠Moga aku akan menjadi lebih kuat dalam menempuh cubaan dariMu,Ya ALLAH.....





Friday, June 10, 2011

erti hidup yg seketika ~~


my bestfren suh dga lagu ni...mmg sedih la,menitis air mata ni,mcm betul2 je saya mcm da nk tggalkan kamu:(...agknye kan "klu saya da xde,awk igt saya x"..:((...,lagu ni realy touched my heart :(..super sad :((..♥.........

love u so much farah ♥♥

tapii bukan soal tu yg saya nk cite..tp pasal yg bawah ni(─‿‿─) Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

BISMILLAH ~~

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
˜*•. ˜”*°•.˜”*°••°*”˜.•°*”˜ .•*˜

Pernah kah kau merasa, Hatimu Hampa … Pernah kah kau merasa,Hatimu Kosong
[UNGU]

Jiwa saya terusik dgn perkataan kosong,bg sstgh org pengertian kosong ni adela tanpa isi,kosong adelaa xmemiliki sape2 n ape2 skalipn,kosong adela hampa,kosong adela 0.0, kosong adela zero..hahaha…@_@

Kosong bg sebahagian org mmg bermakna negatif, identitinya kosong mcm xmenyenangkan..kosong itu menyiksa jiwa raga,hampa n mnakutkan,xde tu bg sstgh org mengerikan...n mmg cmtu la klu alat ukrn hny dilihat oleh mata shj..

secara peribadi la bg saya kn..kosong adela sbuah ruang yg saaaaaaaangat saya perlukan,saya perlu jiwa yg kosong agar saya dpt mengisinya,melempar kesombongan di jiwa saya agar saya dpt mengisi jiwa saya dgn ilmu,jika kesombongan mengisi jiwa saya,cmna saya nk terima ilmu baru???

Saya pna berada pd satu titik lemah(selalu la gitu :D ),titik merasa hdup hny ini sj n xde yg lebih...lalu saya merenungkan masa depan,sampai bila saya berada dititik penat ni,saya sedari n merasa begitu krn saya penuhi jiwa saya dgn keinginan2 dunia yg tnpa berpenghujung,keinginan dnia mmg xda hujungnya n tu yg saya fikirkan...bodohnya saya,membiarkan kepenatan ni berlabuh,cmna saya nk memikir soal akhirat klu jiwa saya pnuh dgn keinginan dunia..SESAK!!..

“ya ALLAH,saya terima ujian ini dan saya kembalikan semua padaMU kerana ENGKAUlah pemilik segala jalan keluar” senang kan…inila kosong yg indah (◕‿-)..

“Seindah ape pn huruf terukir,dapatkah ia bermakna bile xda guna??dpt ke ia difahami jika xda ruang?”...cmna nk mmbaca kalau xda space,cmna jiwa saya mmpu mengingati ALLAH jika tidur sy memikirkan dunia,pikirkn sakit saya yg xde sudahnye?...pikirkan wang tggal brpa dlm dompet,pikir itu,pikir ini..aaaaaaaaaah!!!!..ruginya waktu terbuang!!..memang harus KOSONG dr urusan dunia,agar urusan akhirat boleh masuk....

Jiwa manusia mmg unik...ketika da ‘penuh’ yg terjadi adela kebosanan tahap trtggi ddunia..saat itula prlu ‘dikosongkan’...saat da kosong,xboleh dibia kan kosong trllu lma...mstila diisi kmbali...tafakur….nk dbwk kmna hdup ni,nk diisi dgn apa,n harus diigt,utk mengisinya perlu la kosongkn dulu,jiwa pn ada kapasiti untuk memuatkan ssuatu...٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶...

¸.·´¯`·.¸¸><((((º> ¸As simple as that ALLAH mengajarkan kita utk mengosongkan jiwa, mengisi dgn yg baru…jgn takut mnjadi kosong,tp fikirkanla dgn apa akn mengisinya,dgn yg lbih baik,dgn yg lbih indah,dgn yg diredhai ALLAH ¸,¤°´'`°•.¸¸.•°´'`°¤,¸

Jadi,“selamat menempuh hidup baru tu bukan hnya milik mereka yg baru menikah tp milik setiap kite yg setiap hari mengosongkan jiwa,agar dpt menempuh hidup baru,luka kelmarin tinggalkan,kosongkan..

Tahajudlah n “Selamat menempuh hidup baru… ”

n kene igt..Islam BUKAN 'ini tak bole' 'itu tak boleh' 'sume tak boleh'...Islam ADELAH 'ini boleh oleh sebab ini' itu tak boleh,oleh sebab itu'. ..n sebab2 ini tidak lain tidak bukan hanya untuk menjaga kite....


saaaaaaayang semua nya krn Allah..PEAce (✿◠‿◠)

(")_(")_.----.,/)
.;_ _ `; -._ , `)_
( o_, )` __,) `-._)

INI TELUR AYAM :D

<((((((((((((((((◕‿◕)⊰............

2 comments:

are yue bolia said...

Betul..kerana hati yang kosong lah, kita akan berusaha mencari sesuatu yg bermakna tuk mengisi hati kita..- are yue bolia

cik mawar said...

btul tu dik :)

Post a Comment