˙٠ Setapak ku melangkah mencari arah tuju,mengutip sisa kekuatan untuk terus hidup di bumi Tuhan yang maha luas ini...
˙٠ Segala coretan melalui mata hati,ku hamparkan di sini....
˙٠ atas dasar perkongsian bersama......
˙٠Moga aku akan menjadi lebih kuat dalam menempuh cubaan dariMu,Ya ALLAH.....





Tuesday, April 26, 2011

luahan atiku (again)..~~



hidup umpama suatu percaturan yang harus dihadapi oleh setiap manusia… manusia akan lebih semangat dan ceria dalam hidup jika “jiwa”nya hidup..andai manusia sudah mati jiwanya..umpama dia “bangkai hidup”..

BISMILLAH

begitu juga dgn aku..apa yang kualami dulu hingga kini..kutau ujian drNya..namun kekadang aku tak dapat nak fikir lebih dari itu..
kekadang aku kalah dgn emosiku sendiri.. seolah2 aku pesimis dgn hidup ini..malas utk ku berjuang dlm kehidupan yg sementara ini..

maafkanlah aku Ya Allah....
aku tidak mahu KALAH dalam percaturan hidup ini..tabahkan diriku ini..even sbyk mna dugaan yg menimpaku..aku tau Engkau masih sayangkan diriku ni..akn ttpi msih byk nikmat yg masih dpt kukecapai..nikmat iman n keyakinan pdMu..

mungkin Engkau mendugaku…ku tau itu adela ujian drMu..bile mengingatkan ujian ats kasih sayang manusia.. mungkin ini adalah kafarah atas segala dosa2ku yg lampau..mungkin jgk ujian utk melihat ketabahan dan kekuatan jiwa hambaMu ini..


tak banyak yg ingin kupohon drMu..
kuharap andai ini semua telah ditakdirkan utkku hadapi semasa hayat ku atas dunia ini…..berilah aku sdkit masa n pluang utkku membahagiakan insan2 kesayangan ku..

mgkin da hikmah di sbalik kejadian yg menimpa..
mgkin jgk utk menguji tahap keimanan...
mgkin jgk balasan dariNya utk perbaiki diri...

aku bru di uji dgn sedikit ujian dariMU..
tp aku da mengalah sblum sempat berbuat apa2..
Ya ALLAH tabahkan hatiku n kuatkan la imanku....


Ampuni hambaMu yg dhaif ni ya Allah….

˙·٠•●♥ hambaMu yg dhaif ♥●•٠·˙

0 comments:

Post a Comment