˙٠ Setapak ku melangkah mencari arah tuju,mengutip sisa kekuatan untuk terus hidup di bumi Tuhan yang maha luas ini...
˙٠ Segala coretan melalui mata hati,ku hamparkan di sini....
˙٠ atas dasar perkongsian bersama......
˙٠Moga aku akan menjadi lebih kuat dalam menempuh cubaan dariMu,Ya ALLAH.....





Wednesday, April 27, 2011

TUDUNG SKADAR FESYEN @ AURAT??.



bismillah

Skrg ni,mmg ramai muslimah2 yg semakin menunjuk2.. mnunjukkan apa?? mnunjukkan aurat2 b’harga mreka.. bg mereka, Allah tlh jadi kn mnusia tu cantik n sempurna, jd,pe slhnye klau nk tnjukkn kecantikan ciptaan Allah tu?? Itu la kata2 mreka.. Alasan yg slalu diberikan lak, “panasla pakai tudung ni!! habis kusut rambut aku!!”..”ala..da fesyennye macam tu, aku pakai jela!” Astaghfirullah..Ya ALLAH, jauhkanlah diriku drpd azabMu..

Pakai tudung panas??..hmmm lg pnas api nraka yg Allah sediakan..70 kali ganda panasnya drpd api2 kt dnia ni..snggup ke kite?? cube bayangkan..Api yg teramat2 panas shgga bleh mncairkn kite,macam2 binatang berbisa ada dlm tu,minum air nanah n menggelegak n makan buah berduri..pe yg kita bayangkan tu, bru skit..byk lg..tak sanggup!! Nauzubillah..kk salahkan fesyen?? ..sape suh kite ikut fesyen Barat?? Ikut fesyen Barat, jadi la kite org Barat..Ikutlah fesyen Islam yg ALLAH anjurkan pd kite dlm kitabNya (Al-Quran)..cantik, ttup aurat n terpelihara maruah..x la aurat2 berharga kita bg tayangan prcuma pd org rmai..rsa mcm da basi klau cmtu...Tak ‘fresh’ dah.Yela..hanya suami yang layak untuk tontonan semua tu. Kita pulak, senang2 je bagi lelaki ajnabi tengok..Bertambah suka lah mata2 yg meliar tu..Astaghfirullah..


Duhai para muslimah,mari la kite sma2 mnjga aurat2 kite. ..pelihara la ia...jg n simpan la ia baik2..jdi la kite muslimah yg solehah, yg terpelihara auratnya,n diredhai ALLAH...Ingatla,pandangan ALLAH adela yg paling utama...

˙·٠•●♥ mawar bidadari ♥●•٠·˙

1 comments:

shinhyun_norbi said...

Ya Allah ...kau jauh kn hmba mu ni dri mendedahkn aurat nye ..pd org yg x sepatut trima dosa ats kesalahan kita pd depe..

Post a Comment