˙٠ Setapak ku melangkah mencari arah tuju,mengutip sisa kekuatan untuk terus hidup di bumi Tuhan yang maha luas ini...
˙٠ Segala coretan melalui mata hati,ku hamparkan di sini....
˙٠ atas dasar perkongsian bersama......
˙٠Moga aku akan menjadi lebih kuat dalam menempuh cubaan dariMu,Ya ALLAH.....





Sunday, February 7, 2010

AKU PASRAH


Aku seorang insan yang lemah dan
Diberi tugas untuk bertaqwa kepada Allah,
Namun onak duri yang ku tempuhi sungguh
Melukakan naluriku.

YA ALLAH, adakah ini yang dinamakan suatu
Pengujian untuk diriku?
Atau hanya aku sahaja yang lalai dalam
Menjalankan kewajibanku sebagai hambamu,
Sehinggakan aku menerima pelbagai cabaran di dunia?

Aku pasrah,
Hanya pada- Mu ku bermohon dan ku berserah
Agar dilenyapkan segala penderitaan
Yang ku alami selama ini.
Mungkin ada rahmat disebalik penderitaanku.
Walaupun begitu, aku hanya mampu
Mengharapkan kebahagiaan datang
Mengetuk di jiwaku.

0 comments:

Post a Comment