˙٠ Setapak ku melangkah mencari arah tuju,mengutip sisa kekuatan untuk terus hidup di bumi Tuhan yang maha luas ini...
˙٠ Segala coretan melalui mata hati,ku hamparkan di sini....
˙٠ atas dasar perkongsian bersama......
˙٠Moga aku akan menjadi lebih kuat dalam menempuh cubaan dariMu,Ya ALLAH.....





Saturday, February 20, 2010

~ HMMM ~


hilang semangat lagi ke ni?
rasa nak pergi jauh..tp nak lari mne??
sbb sume mslh prlu di atasi bkn dtolak tepi..

aku ingin diriku yang du\lu..
tapi aku tahu aku xkn jadi sprti dulu
mungkin Allah hadirkan ujian ini
utk persiapkan aku dgn jalan yg lebih berliku
agar aku lebih istimewa di sisiNya kelak
istimewa berbanding dulu..
alangkah indahnya andai hatiku sekuat ni..

mana nak cari kekuatan ni?
bukankah aku masih ada Allah....
aku tau smakin masa berlalu...
smakin byk ujian dlm kehidupan,
smakin menimbun la keputusan kene buat,
sbbnya tanggungjawab makin banyak terpikul

tapi aku selalu trlupa
bila makin byk tanggungjawab,makin byk ganjaran yg Allah akan bagi..

andai aku redha n mlaksanakan amanah itu sebaiknya..
buangla sume yg menggangu hati n fikiran ni
supaya tenang jiwaku..:)

kna ingat apa yg Allah bagi psti ada hikmah..
pe yg Allah dah tentukan pasti aku boleh lalui..
kalau rasa xtenteram,mknanya masih tidak cukup ingatanku pdNya..
Allah, ampunkanlah hambaMu ini...

hmmm

Ketahuilah wahai saudaraku,
sungguh anda akan menemui masa-masa yang sulit,
masa-masa yang melelahkan, dan berbagai ujian,
padahal anda tengah berjalan diatas jalan kebenaran
dan disibukkan dengan pelbagai aktiviti dakwah.
Apabila anda teguh diatas kebenaran dan sabar menghadapi pelbagai ujian.
Nescaya kepedihan akan sirna,kelelahan akan hilang,
dan yang akan tersisa bagi anda adalah ganjaran dan pahala.

Ya Rabb, aku mohon kekuatan dan ketabahan drMu..
aku mohon dgn sangat...

0 comments:

Post a Comment