˙٠ Setapak ku melangkah mencari arah tuju,mengutip sisa kekuatan untuk terus hidup di bumi Tuhan yang maha luas ini...
˙٠ Segala coretan melalui mata hati,ku hamparkan di sini....
˙٠ atas dasar perkongsian bersama......
˙٠Moga aku akan menjadi lebih kuat dalam menempuh cubaan dariMu,Ya ALLAH.....





Sunday, February 7, 2010

RINTIHAN SEORANG HAMBA

...TUHAN!...
...pimpinlah aku selalu di dalam kehidupanku...
...aku lemah kalau Engkau tidak memberi kekuatan...
...aku hambaMu memanglah sentiasa lemah...
...lemah fizikal & lemah jiwa...
...dengarlah selalu , bisikan hatiku...
...itulah harapanku padaMu...
...rintihan hambaMu , yang selalu membuat dosa...
...mengharapkan keampunan dariMu...

...Tuhan!...
...masukkanlah ke dalam hatiku...
...tenang dengan ujian...
...kerana mengharapkan keredhaanMu...
...masukkanlah ke dalam hatiku...
...takut dengan kemewahan...
...kerana takut disalahgunakan...
...masukkanlah di dalam hatiku...
...rasa cinta padaMu...
...agar rasa lazat menyembahMu...

...RahmatMu yang aku harapkan...
...amal ibadahku , tidak memberi jaminan...
...atau kemaafanMu , yang aku pinta...
....sekalipun aku tidak layak...
...aku ni hambaMu Tuhan!...
...tidak berguna , kerana membuat dosa setiap masa...
...kutiplah aku dengan RahmatMu...
...dan sandarkanlah aku dengan berkat...
...sesiapa yang boleh menyelamatkan aku...
...RahmatMu yang luas...
...Berkat melimpah ruah kepada sesiapa sahaja...
...yang engkau mahu anugerahkan....

0 comments:

Post a Comment