˙٠ Setapak ku melangkah mencari arah tuju,mengutip sisa kekuatan untuk terus hidup di bumi Tuhan yang maha luas ini...
˙٠ Segala coretan melalui mata hati,ku hamparkan di sini....
˙٠ atas dasar perkongsian bersama......
˙٠Moga aku akan menjadi lebih kuat dalam menempuh cubaan dariMu,Ya ALLAH.....





Sunday, February 7, 2010

niLAI seBuah AiR MAta

Dikala ku termenung..
memikirkan nasib diri yang terumbang ambing
kulihat seekor rama-rama
terbang hinggap dikuntuman bunga
hati lantas tertanya
riangnya hatinya menghisap madu
lalu bebas terbang membolosi diri
dicelahan dedaun yang menghijau
lalu aku berkata
indahnya kalau aku sang rama-rama

esoknya kuterlihat rerama itu lagi
terbang bebas mencari madu
datang sang pemangsa
hilang rerama bersepah debunya

tersentak aku melihat
ajalnya cuma sehari dua
sedangkan aku sering diliputi dosa
tapi masih diberi peluang kedua

bersyukurnya aku menjadi manusia
walau tak terbang hatiku bangga
aku bukanlah seperti rerama
hanya indah dipandangan mata..

0 comments:

Post a Comment